Dodatek węglowy
Do wypełnienia wniosków w wersji elektronicznej niezbędny jest program Adobe Reader dostępny do pobrania tutaj. Po zainstalowaniu programu należy pobrać wniosek na komputer (np. klikając na jego nazwę prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję "zapisz element docelowy jako") i otworzyć w programie Adobe Reader. Aby rozpocząć wypełnianie wniosku należy z menu znajdującego się po prawej stronie ekranu wybrać opcję "wypełnij i podpisz" i kliknąć w miejsce na wniosku, w którym chce się wprowadzić dane. Po wypełnieniu wniosku należy go zapisać klikając na zakładkę "plik", a następnie "zapisz". Wypełniony formularz można podpisać podpisem elektronicznym lub wydrukować i podpisać ręcznie. Podpisany dokument można przesłać drogą elektroniczną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Opocznie za pomocą e-puap. Osoby składające wnioski o pomoc proszone są o podawanie numeru telefonu kontaktowego.
Dodatek węglowy - oświadczenie
Dodatek węglowy - klauzula RODO
Dodatek węglowy - instrukcja jak wypełnić
Komunikat: Zmiany w dodatku węglowym.
W wyniku wejścia w życie ustawy o szczególnej ochronie odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu, została znowelizowana kolejny raz ustawa o dodatku węglowym.
W ustawie o dodatku węglowym zmodyfikowano więc przepis art. 2 ust. 11 określając, że dodatek węglowy wypłaca się w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę. Wykreślono jednocześnie zastrzeżenie, że wnioski złożone po 30 października 2022 r. wypłaca się do 30 grudnia 2022 r.